Nye initiativer

Nye initiativer, projekter og opgaver vi gerne vil sætte i gang, men mangler hjælp. Din hjælp?

Nye initiativer har to roller; hhv. en tovholder og en hjælper. Tovholderen har ansvaret for at koordinere og igangsætte. Der vil altid være et bestyrelsesmedlem at sparre med, så helt alene vil du aldrig stå. Foruden tovholderen skal der være nogle hjælpere. Afhængigt af projektets omfang, vil der være en eller flere. Det kan være en fordel, hvis I er nogle stykker, der sætter jer sammen om projektet og fordeler roller og opgaver.

Et projekt kan være afgrænset til en enkelt dag, til flere/mange dage eller måske overgå til årlig drifts- eller årgangsopgave.

Når først projektet bliver en realitet har over 500 medlemmer samt forældre, der alle er mulige hjælpere på dagen(e) til driftsopgaverne.

Herunder er der en række projekter med beskrivelse/tanker samt forventet ressourceforbrug.

Fastelavnsfest

Et par frivillige, der vil arrangere en fastelavnsfest for klubbens børn op til 13-14 år. Tidsforbruget er et par timers foreredelse og evaluering, hvor I selv sætter rammen. Her kan drejebogen være et godt supplement. På selve dagen skal der bruges 4-5 timer i alt. Dvs. max 8 timers frivilligt arbejde. Drejebogen ligger [her]. Kontakt Knud på knud@nibeboldklub.dk eller 20959951 for nærmere information.

Bankospil

Et par frivillige, der vil arrangere jule- og nytårsbanko for medlemmerne. Det skal foregå i klubhuset november/december. Opgaven er at få arrangementet på skinner og hjælpe med afviklingen på dagen. Tidsforbruget er et par timers forberedelse og evaluering, hvor I selv sætter rammen. På selve dagen skal der bruges 4-5 timer i alt. Dvs. max 8 timers frivilligt arbejde. Kontakt Knud på knud@nibeboldklub.dk eller 20959951 for nærmere information.

Bankospil for unge

Nogle frivillige, der en gang imellem vil arrangere bankospil for de unge i byen. Det skal være på de unges præmisser og med hvad de synes er fedt og sjovt. Fede præmier. Høj musik mellem spillene. Ingen alkohol og fest bagefter.

Juletræsfest

Et par frivillige, der vil arrangere juletræsfest for klubbens børn op til 13-14 år.

Den første søndag i december. Kl. 13.30-16.00. Tilmelding og betaling 20 kr. pr. barn. Alle børn får juice og godteposer. Vi danser om juletræet (vi skal bruge en harmonikaspiller). Alle børn skal medbringe 1 styk pynt til juletræet.

Forslag til aktiviteter:

• Klippe julepynt, lave juledekorationer, lave havregrynskugler eller bage småkager.
  • Amerikansk lotteri.
  • Tegnefilm på storskærmen.
  • Salg af æbleskiver, popcorn, sodavand, kaffe/the, gløgg og øl.

Tidsforbruget er et par timers forberedelse og evaluering, hvor I selv sætter rammen. På selve dagen skal der bruges 4-5 timer i alt. Dvs. max 8 timers frivilligt arbejde. Kontakt Knud på knud@nibeboldklub.dk eller 20959951 for nærmere information.

Lagkageturnerning

I gamle dage havde vi en lørdag en lagkageturnering, hvor alle børn blev samlet til en turnering, hvor holdene var blandet med drenge og piger i alle aldersklasser. Vinderne fik hver en flot lille sølvnål med NB-logoet indgraveret. Og så blev der ellers spist lagkage fra byens bagere og drukket sodavand til den store guldmedalje. Noget lignende kunne være fedt, at få sat i gang i igen, men vi mangler en, der gider slå det i gang. Dig? Kontakt Knud på knud@nibeboldklub.dk eller 20959951 for nærmere information.

Aktiviteter under 1. holdets hjemmekampe

For at skabe større interesse omkring især 1. holdets kampe, kunne vi godt tænke os, at der blev sat nogle aktiviteter i gang, før, under, i pausen og efter kampen.

Forslag til aktiviteter:

Konkurrencer i pausen. Fx kast en golfbold. Nærmest midten vinder en præmie. Eller hænge et sponsorgardin op i målet. Der skydes fra pletten mod et lille hul i hjørnet af målet. Vinder en præmie.

Kan kombineres med events ved enkelte hjemmekampe i samarbejde med sponsorerne, så de kan bruge dagen på profilering. Helstegt pattegris og fadøl.

Kontakt Knud på knud@nibeboldklub.dk eller 20959951 for nærmere information.

Cola disco

For alle børn i 4.- 6. klasse. 19.00 - 22.00. I januar/februar måned.

Kontakt Knud på knud@nibeboldklub.dk eller 20959951 for nærmere information.