Sv. Erik Kristensen (From)

Svend Erik Kristensen (From) spillede i mange år i 60'erne og 70'erne back på Nibes førstehold. From var med til de flotte oprykninger til Serie 1 og Jyllandsserien i hhv. 1964 og 1973.

Froms scrapbog har fokus på oprykningerne selvfølgelig og pokalkampen mod Tønder i 1971, hvor en af datidens store stjerner Henning Enoksen huserede på midtbanen.

I Nibe har der igennem tiderne været tradition for sange til afslutningsfesterne. From har gemt et par stykker, som vi her kan vise for første gang i 50 år.

Nørresundby - Nibe - Serie 2 1964

Oprykning til Serie 1 i 1964

Holdet:

Forrest fra venstre: Martin Schmidt, Jørgen (Lille) Jensen, Sv. Erik Kristensen
I midten: Jørgen Ditlev Nielsen, Søren Peter Jensen, Kurt Andersen, Erik Jensen
Stående: Formanden Christian Jensen, Hans Chr. Sørensen, Svend Aage Christensen (Jackie), Svend Nøhr, Jørgen Nielsen

I 1969 rykkede NB atter op til Serie 1

Oprykningen til Jyllandsserien i 1973.

Billedet herunder er fra velkomsten fra Skagen, hvor NB var rykket op i 1973.

Klubhuset i 1969

Landspokalkampen Nibe - Tønder (2-8 efter omkamp) 25. juli 1971.

Henning Enoksen scorer på straffespark til 1 - 0 til Tønder. 1000 tilskuere så på - det gjorde Jørn Ditlev og Niels Jensen vist også...

Og så var der 1969, hvor klubben kunne fejre sit 50 års jubilæum

Herunder to purunge NB-drenge Peter Sunds (7 år) og Claus (Lasse) Skoda (8 år). De fik begge en lang karriere på NB's førstehold.

Også Lars Bo Jensen på 5 år havde fundet vej til avisens spalter. Lars Bo blev sidenhen en lynhurtig wing på NB's førstehold.

Fra det gamle sanghæfte