Finn Trikker

Vi har lånt Finns gamle scrapbøger og fundet et par sjove udklip. Udklip fra dengang i 1971, hvor talentturneringen satte Nibe og Finn på landkortet - videre over karrieren i AaB og retur til Nibe igen.

Finn har en enkelt landskamp på sit cv. Det var mod Finland den 29. august 1979. Desværre tvang en skade Finn til at lade sig udskifte. Tænk at Finn kæmpede om pladsen med Klaus Berggren, der dengang spillede i Lyngby. Men også Ole Qvist fra KB og Jens Jørn Bertelsen fra Esbjerg er et par af kammeraterne fra landsholdet fra dengang. Og træneren hed såmænd Sepp Piontek.

Dengang i slutningen af 70'erne og begyndelsen af 80'erne var mange af vores professionelle fodboldspillere Allan Simonsen, Henning Jensen etc. næsten kun hjemme for at spille landskampe, når det virkelig gjaldt noget og vel når deres respektive klubber syntes det var ok. I Danmark havde vi stadig amatører, der spillede i klubberne. Dengang fik spillerne 350 kr. i tabt arbejdsfortjeneste pr. dag af DBU, når de spillede landskampe. de måtte på ingen måde udtale sig til pressen og i øvrigt indordne sig de retningslinjer, der blev fastlagt af DBU og landstræneren. Mon Sepp nikkede bifaldende til Finn, når han tændte piben henne i hjørnet i omklædningsrummet.....

Tilbage i 1971 hvor Finns karriere for alvor startede havde Nibe og Løgstør samlet et fantastisk hold til talentturneringen. De 4 semifinalister Nibe/Løgstør, KB, Fuglebakken fra Aarhus og Næstved spillede over en weekend semifinale og finale på hhv. Nibe og Løgstør stadion. Nibe/Løgstør spillede foran 1000 tilskuere den 17. juli 1971 mod KB, der bl.a. havde Ivan Nielsen på holdet. Nibe tabte desværre 1 - 3, men Nibe/Løgstørs mål blev selvfølgelig scoret af Finn. Finalen blev vundet af KB over Fuglebakken
KB vandt 6 -5 efter straffespark.

Nibe/Løgstør slog Næstved med bl.a. Benny Nielsen på holdet i kampen om 3. pladsen efter straffespark.