Nyt blod til NB

Kurt Jensen
26. august 2018 kl. 14:45

NB’s træner Henrik Bruun forventer og håber at forårets 3. plads i serie 1 som minimum kan gentages. Han ser efterårets pulje, som består af 7 helt nye hold, noget stærkere end forårets, men synes også det er sjovt at møde nye hold. Der er dog ikke råd til de små svipsere der var nogle få stykker af i foråret, siger Henrik. Der skal lægges på og bygges videre på forårets gode præstationer og vi skal blive bedre med bolden, men ikke glemme, at vi er hamrende stærke i omstillings- og dybdespillet. Vi skal også blive bedre til at have bolden på modstandernes banehalvdel. Det skal trænes og trænes så spillerne bliver bedre og bedre.
Nibe Boldklub har som målsætning at rykke op i jyllandsserien i jubilæumsåret 2019. Til det siger Henrik Bruun, at alle holdene i puljen har en realistisk chance for at rykke op, idet han ser det som en meget jævnbyrdig pulje.

Vi har været på transfermarkedet og nogle mener at vi har købt bedre ind end AaB og Real Madrid, siger Henrik med et glimt i øjet. Fakta er dog, at der er kommet fem nye spillere til. To fra AaB’s danmarksserie hold (Anders Lassen og Nicolai Kjelder), en fra AaB’s U19 hold (Gabriel Rask Martinez), en fra Farsø (Jesper Kristensen) og en er hjemvendt fra et USA-ophold (Gustav Sløk Jensen). Det er stærke spillere, som kan gå ind og forstærke holdet. Så en plads blandt de fire øverste er absolut realistisk, mener træneren.

Tilgangen af nye spillere vil også kunne mærkes på serie 4 holdet, som har fået Nicolai Nielsen som træner, siger Henrik og fortsætter: Nicolai er den rigtige mand til at få etableret et godt sammenhold, han kender klubben og ved hvad der skal til for at samle en god trup og få det til at fungere.

Serie 1 starter ude mod Frederikshavn den 13. august. Inden da er der træningskampe mod AaB’s serie 3 hold, som er en af oprykningskandidaterne og efterfølgende mod Gugs jyllandsseriehold, så vi skal nok blive udfordret, mener træneren.