Forventninger til forældrene

Vi ønsker, at der i forbindelse med både træning og kamp er en positiv stemning blandt trænere og forældre, da det vil have en smittende indflydelse på børnene. Derfor forventer vi, at forældre lever op til følgende 10 bud:

1. Mød op til træning og kamp så meget du kan – dit barn ønsker det.
  2. Giv opmuntring til ALLE spillere under kampen – ikke bare til din datter eller søn.
  3. Giv opmuntring i både med- og modgang – giv ikke uberettiget kritik, men positiv og vejledende kritik.
  4. Respektér trænerens brug af spillere – det gælder før, under og efter kampe.
  5. Se på dommeren som en vejleder – kritisér ikke dommerens afgørelser.
  6. Giv opfordringer til dit barn om at deltage – pres ikke. Spørg om kampen var spændende og sjov – ikke kun om resultatet. Giv ikke dit barn penge for scoret mål. Fodbold er en holdsport.
  7. Sørg for rigtigt og fornuftigt udstyr – overdriv ikke.
  8. Vis respekt for arbejdet i klubben – bak op om initiativer til årlige forældremøder, hvor I kan afklare ambitioner og holdninger. Du behøver ikke andre forudsætninger for at tage del i klubbens liv end lyst og engagement.
  9. Bidrag til at dit barn overholder klubbens regler og retningslinjer.
  10. Tænk på, at dit barn spiller fodbold – ikke dig!

Vi ønsker at inddrage forældrene i arbejdet omkring et hold eller i klubben, da vi ofte har arrangementer, der kræver en hjælpende hånd. Vi forventer derfor, at I som forældre involverer jer i jeres barns/børns klub, og hjælper til med diverse opgaver (Ramsing Cup, kørsel- og frugtordning, forældremøder, cafeteriavagt osv.)