Oldboyslandsholdet på vej til Nibe

Jacob Søndergaard, Nibe Avis
03. februar 2019 kl. 17:17

Nibe Boldklub har scoret et besøg til klubbens 100 års jubilæum, som mange sikkert vil tage en stadion-tur for at opleve. Fodbold-koryfæer fra de seneste mange års landshold stiller op mod et hold bestående af tidligere danske mestre fra AaB.

– Vi er faktisk pave-stolte af, at DBU har imødekommet vor ansøgning om at få besøg af det danske oldboys fodbold landshold, siger Nibe Boldklubs formand Knud Tobiasen til Nibe Avis.
»Landsholdet« består af spillere, hvis egentlige aktive fodboldkarriere er afsluttet, men undervejs har spillerne i større eller mindre grad været repræsenteret på det danske landshold.
Dermed er der mulighed for, at »profiler« fra skiftende storhedstider også er med og kan opleves.

– Ja, vi venter fortsat på en melding fra DBU om, hvilken spillertrup, der i 2019 er til rådighed, og man skal som publikum indstille sig på, at det heller ikke vil være lutter kendte profiler, som stiller op, siger NB-formanden.
Det gælder såvel for landsholdet som for AaB’s danske mestre, der vil være repræsenteret med spillere fra spillertruppen omkring mesterskabs sæsonerne.

Markant jubilæumsuge
Nibe Boldklub runder de 100 år 19. juli, men denne dag vil kun blive markeret internt.
Til gengæld vil der i dagene 13. til 15. juni blive sat alle sejl til med en fodboldturnering for de lokale skolers 3. og 4. klasser, der kommer ovennævnte kamp og bl.a. en kamp mellem Nibe Boldklubs Jyllandsseriehold 1995 mod Støvrings ditto.