Standerhejsning 2019 i sne

Knud Tobiasen
03. februar 2019 kl. 17:15

Godt 60 spillere og trænere var lørdag mødt op til Nibe Boldklubs standerhejsning, som samtidig var startskuddet til de udendørs aktiviteter i klubbens 100 års jubilæums sæson. Vejret var dog bedre egnet til kælk og sneboldkampe, men en smule fodbold blev der dog spillet – bl.a. af et hold NB-vikingen!

Klubbens formand Knud Tobiasen holdt en kort velkomsttale inden Dannebrog strøg til top godt hjulpet af førsteholdsspilleren Andreas Bødker.
2019 er året hvor Nibe Boldklub fylder 100 år og der kommer mange sportslige og festlige arrangementer jævnt fordelt hen over året. Højdepunktet bliver den 14. juni hvor oldboyslandsholdet kommer forbi for at spille opvisningskamp mod AaB Danmarksmestre fra 1995/1999. Denne dag markeres jubilæet også med reception og stor fest.

Jubilæums-ambitioner
Ambitionerne er på seniorsiden store. Med en 2. plads i serie 1 i efteråret, er håbet at der sikres oprykning til Jyllandsserien til sommerferien. Det kræver selvfølgelig held, dygtighed, flid til træning og ikke mindst viljen til at ville. Håbet er bestemt også til stede hos damerne, der har fået en stor tilgang af nye spillere og med både u16 og u18 piger, er fødekæden intakt.
På ungdomssiden bliver det spændende om vores liga 1 hold, der er den øverste liga, kan bide skeer med licensklubberne. At vi kan være med som breddeklub på de øverste hylder skyldes ikke mindst dygtige trænerne og meget talentfulde spillere. Og så skal vi jo ikke glemme vores u16 drenge, der i EkstraBladets skoleturnering er blandt de allerbedste i Danmark. De skal til foråret spille kvartfinale den 26. marts mod Hovedgård Skolen, der ligger lidt nord for Horsens.

Formanden kunne love, at næste år, så vil vores baneforhold være sublime. Kunstgræsbanen står færdig til sommer. Den kommer til at betyde et kæmpe løft for klubben. Den glæder vi os til. Akkurat som vores Bevægelses- og Motorikbane, der står færdig til omkring 15. april, hvor vores yngste spillere i Mini-banden får æren af at klippe den røde snor over, sagde NB-formanden.
Med et trefoldigt leve for NB kunne Dannebrog stryge til tops og blafre på en sne-grå himmel. Efter træning var der den traditionelle suppe.